wtorek, 24 czerwca 2014

Moje miasto- Pereira


Dla każdego wymieńca bez dwóch zdań ważne jest miasto, do którego trafi, przecież każdy z nas ma jakieś mniejsze, czy większe wymagania, obiekcje co do dokładnego miejsca, w którym chciałoby mieszkać i spędzić kilkanaście miesięcy swojego życia.

Pewnie zapytacie, czy przed tym jak dostałem informację że trafię do Pereira, snułem jakieś plany, gdzie chciałbym spędzić swoją wymianę... Jasne, że snułem. Od początku marzyłem o tym, że trafię gdzieś w karaibską część kraju do mówiąc kolokwialnie w miarę dużego miasta.. No dobra, nie udało się, bo o ile Pereira to dość duże miasto (ponad 500 tysięcy mieszkańców) to jednak z Karaibami nie ma nic wspólnego. Czy czuję się rozczarowany? Nie. Możecie mi wierzyć lub nie, ale nie czuję żadnego rozczarowania, bo trafiłem inaczej-nie gorzej. 


Jak widać na mapie, Pereira leży w Kordylierze Środkowej (Andy) na wysokości 1467 metrów n.p.m. 
Jest to stolica jednego z departamentów Kolumbii (Risaralda). Kolumbijski departament to odpowiednik naszego województwa. 

Ogólnie rzecz biorąc Pereira oraz miasta dokoła niej (La Virginia, Dosquebradas, Santa Rosa de Cabal oraz Tolima) tworzą największy w Kolumbii obszar plantacji kawy. Kolumbijska kawa jest bardzo ceniona na świecie, ponieważ jej plantacje leżą a Andach, czyli wzdłuż równika, a kolumbijska gleba oraz klimat są idealne pod jej uprawę. Dodam jeszcze, że Kolumbia nie jest tylko głównym na świecie producentem kokainy, ale również kawy (trzecia na świecie zaraz po Brazylii i Wietnamie). W Kolumbii rocznie hoduje się blisko 1 mln ton... kawy).








2 komentarze:

  1. hej! Widzę, że dostałeś idealny placement :) Nie wiedziałam nawet, że są wymiany do Kolumbii :D Też jadę w tym roku na wymianę ale do (jak to określiłeś) "mainstreamowych" Stanów :D Zapraszam do mnie:
    http://www.missionofmylife-usa.blogspot.com

    i oczywiście dodaję do listy czytelniczej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To co mainstreamowe nie oznacza, że jest gorsze :D Zaraz również dodam bloga, dzięki za odwiedziny, pozdrawiam! ;D

    OdpowiedzUsuń